torsdag 12 april 2012

Kalla kårar

Äntligen en "riktig" bok, en vuxenbok, igen. Den här gången blev det Ond skörd av Sharon J Bolton. Minns absolut inte i vilka kringelikrokar det boktipset har nått mig, men den verkar oerhört lovande. På de första sidorna är det ösregn, lervälling och geggamojja och i en tio år gammal barngrav - som rubbats på grund av att muren intill rasat - finner man två andra barnkroppar. Det är hur ruggigt som helst och tilltalar mitt morbida jag mycket starkt.
Det är sannerligen en kontrast till den Lotta-idyll jag rört mig i de senaste veckorna...
Åh, dessa damer som skriver så läskigt att man tappar andan. Gillian Flynn, Elizabeth Hand och nu Sharon Bolton.

3 kommentarer:

Pixie sa...

Tack för tipset! Verkar som att en ny är på gång om 11 dagar...

Helena (Dark Places) sa...

Jag tror att det eventuellt kan vara via mig boktipset kom. :) Lånade i alla händelser Ond skörd på bibblan för en tid sedan och bloggade om besöket. Sedan har jag låtit boken damma till sig bland sina lånekompisar, men nu när du gillar - och blandar in så trevliga bekantskaper i leken - undrar jag om jag inte måste ta och läsa snarast. Tack för påminnelsen!

Inkling sa...

Ja men jaaa! En ny roman kommer i augusti enligt Adlibris. Tack för tipset, du med Pixie!

Antagligen kommer det från dig, Helena. Det hade ju inte varit särskilt ovanligt...
Ja, den verkar väldigt bra och är riktigt läskig - fast inte riktigt på samma sätt som Flynn och Hand, men ändå. Läskigt enough.