torsdag 5 januari 2012

Porriga Sherlock

Just som jag konstaterat att en andra omgång av Sherlock börjat sändas i Storbritannien under julen, får jag reda på att den kommer att visas av Svt redan om en månad - wow! Sådant gillar man ju. När de är snabba. Ryktet har också nått mina öron att det blir sex i första avsnittet. Sherlock faller pladask för Irene Adler och damen i fråga syns i en nakenscen, vilken väckt stor uppståndelse bland pryda brittiska tv-tittare. Inget naket före klockan nio, gu'bevars! Själv är jag av en helt annan uppfattning och undrar om man vågar hoppas på att Sherlock himself kanske är naken.



För övrigt läser jag Söderlund och Söderlind. Båda väldigt bra. Jag äter grönsaker och semlor, lyssnar på gamla Eldoradoprogram, har plockat ner julsakerna och satt fram vita ljus och krokus i kruka. Dagarna går.

4 kommentarer:

Annika sa...

Hmm, undrar hur mycket naket som krävs för att britterna ska gå i taket? Förr var det amerikanerna som var pryda. Våld gick bra men absolut inget naket! Numera ser det lite annorlunda ut i deras tv-serier, åtminstone i Homeland och Boardwalk empire.

Inkling sa...

Jo, det var visst en scen där Adler sitter ner, naken, men med armarna över brösten och benen i kors som upprörde. Personligen gillar jag både våld och sex på tv - om det är relevant för handlingen, men det finns oerhört mycket dubbelmoral och skenhelighet på det här området.

Bokmoster sa...

TACK för info, det var efterlängtat :)

Inkling sa...

Varsågod! Visst, man har ju väntat ett år nu och abstinensen börjar bli svår.