söndag 7 februari 2010

Ett liv på höga klackar

Läser i Sydsvenskans söndagsbilaga om den danska modejournalisten Didder Rønlund och suckar för mig själv medan jag när en önskan om att få se lika fräsch och söt ut när jag närmar mig de 85. Visst har hon väl lyft sig en aning, men framför allt är det en dam som har stil, i betydelsen att ha stil, inte en stil. Utan stil i klassiskt Chanel-snitt, och då menar jag självaste Coco, inte de hemska designers som under de senaste decennierna haft hand om hennes modehus. Jag menar - vad har vulgo-Lagerfeldt med sobra Chanel att göra?

Hur som helst - jag hoppas att Didder Rønlunds självbiografi Hele mit liv på høje hæle kommer på svenska. Annars får jag väl ta den på danska - så himla svårt är det inte att läsa vårt grannlands modersmål.

Inga kommentarer: