onsdag 20 april 2011

Desperado

Det finns bara ett fel med Elly Griffiths romaner om Ruth Galloway. De är alldeles för korta.
Nu läser jag de sista sidorna i Pappersväggar och har ont i magen av att oro för vad jag ska läsa i påsk. Så mycket ledig tid, så mycket sol, så många kvällar. Hemma väntar Siri Hustvedts Den skakande kvinnan men jag vet ju inte om den är min tekopp än. Jag vill ha en R O M A N.
På påskafton ska jag till Malmö, kanske blir det min räddning. Om någon ser en ljushårig kvinna med desperation i blicken smita in på Hamrelius så är det bara jag.

4 kommentarer:

Annika sa...

Min påskhelg är räddad för hemma ligger Huset vid havets slut och väntar på mig:)

Pixie sa...

Det har kommit såna lovord om Elly Griffiths i bokbloggosfären så jag har såklart inhandlat både The Crossing Places och The Janus Stone. Härligt att höra mer lovebombing i den riktningen! Ser fram emot att sätta tänderna i dem. Men allt har sin tid. Just nu är det annat som står före i kön.

Mrs Calloway sa...

Men kära du! Ett sånt elände! Ge dig själv en riktig påskroman! Om du inte kan låna något av värden på påskafton, förstås. Kolla om Hamrelius har Jennifer Egan, A Visit from the Goon Squad. Har just beställt den från Adlibris. Tror att den är bra

Inkling sa...

...Goon Squad är slut hos Adlibris! Beställde den för bibblans räkning men fick neg svar. Fick inte du det, mrs C?

Jag är mycket avundsjuk på er som har Huset vid havets slut hemma! Kan bli så att jag köper den på engelska i bokhandeln. Värden för påsklunchen har mest sådant som jag själv har i hyllan samt en massa romerska kejsarbiografier och annat klassiskt..