söndag 17 april 2011

Stilsäker


Fick syn på en Youtube-snutt på Dimmiga dagarna där min gamla favorit Stevie Nicks sjunger en tidig version av Wild Heart backstage och har sedan dess inte kunnat få den ur öronen, ur skallen. Hon är så förbaskat bra och rösten stark och mycket speciell. Stevie är dessutom otroligt söt i videon, fräsch som en nyponros, solbränd som en Californian girl och inte alls så där teatralisk och uppsminkad som hon ofta är på bild. Här är lite fler fina bilder på Stevie och här kan du se Stevie sjunga Wild Heart.


3 kommentarer:

Helena sa...

Jag tänker hela tiden att jag borde bekanta mig bättre med Fleetwood Mac och, i synnerhet, Stevie Nicks. Det lilla jag hört och sett har nämligen varit alldeles förträffligt. Vilken skiva rekommenderar du för nybörjare?

PS: Har du hört låten "Not Even Stevie Nicks" med Calexico? Bra!

Inkling sa...

Fleetwood Mac är superbra, i synnerhet Nicks och McVies låtar (Buckinghams kan vara lite väl hysteriska). Prova de klassiska albumen Rumours och Tusk. När det gäller Stevie Nicks solo, har jag mest lyssnat på Bella Donna, debutalbumet från -81 som jag fick i julklapp samma år (Outside the rain och How still my love är de finaste låtarna). Sedan är det ju Wild Heart som kom -83, har jag inte lyssnat lika mycket på, men titellåten är ju lysande. Hoppas du gillar!

Inkling sa...

Nix, inte hört, men Calexico är ju bra...