torsdag 4 november 2010

En alldeles egen bokbuss


Tänk att kliva in i en sådan här bokbuss, som rymmer allt man någonsin läst i hela sitt liv. Audrey Niffenegger har skrivit och ritat en serie bilder som bygger på just denna idé och de publicerades i the Guardian innan de blev boken The Night Book Mobile. Tydligen har hon gjort fler bilderböcker/seriealbum, bland annat ett som heter The Three Incestuous Sisters. Underbart sjuk titel, tycker jag. Jag har faktiskt inte läst något av Audrey Niffenegger, för varje gång jag läst om hennes böcker har jag bara tyckt att det hela låter fånigt. Resa i tiden? Näe. Spöken? Äh.
Men jag ska i alla fall börja med boken om bokbussen, sedan får vi se.
Här kan man läsa lite mer om Niffeneggers serieböcker.

3 kommentarer:

Mrs. B sa...

Ha, jag har inte heller haft någon lust att läsa Niffeneggers romaner, men skummade igenom hela Bokbussen på Waterstones (bokhandel) igår. Riktigt fin var den - om man gillar böcker och att läsa. De tre incensuösa systrarna hade jag glömt bort, men minns nu att den såg intressant ut (långa hår som virvlade utöver sidorna) och oemotståndlig titel. Tack för påminnelsen!

Danette sa...

Tack för det tipset! jag visste inte om serie-sidan, menhon skriver ju målande så...Jag är ju åt det fantastiska hållet, så Timetravellers' Wife var ju rätt upp i min gränd. Hoppas hennes bilder matchar hennes språk.

Inkling sa...

Åh, den som hade ett Waterstones i närheten, där en sådan här bok fanns hemma...

Nej, jag hade inte heller någon aning om att hon tecknade så det var en trevlig överraskning! Och enligt i alla fall det blogginlägget jag länkar till längst ner, är det mycket stämning i bilderna.