tisdag 2 november 2010

BBC Drama. Need I say more?

Snubblade just in på BBC Dramas hemsida och såg en lista på kommande serier. Och till min enorma glädje ser jag Crimson Petal and the White bland titlarna! Wow! BBC kommer naturligtvis att förvalta sitt uppdrag på bästa sätt och förhoppningsvis kommer också en stackars svältfödd Svt-tittare att få ta del av underverket så småningom. Gillian Anderson kommer att spela bordellmamma och min all-time-favorite Richard E Grant spelar mrs Rackhams knepige läkare. Sugar spelas av Romola Garai, som jag måste erkänna är ett för mig okänt namn och ansikte.

BBC kommer också att göra tre nya timslånga avsnitt av Upstairs, Downstairs med Jean Marsh.


Tänk, vad de kan. Britterna.

2 kommentarer:

Calliope sa...

Aaah! The Crimson Petal and the White! Nu blir jag ruggigt glad - det är en av mina absoluta favoritböcker. Ska bli vansinnigt spännande att se den filmatiserad. Tack för den glada nyheten!

Inkling sa...

Varsågod! Jag blev själv överlycklig eftersom jag älskade boken. Där finns ju onekligen stoff för en riktigt bra tv-serie - både visuellt och intrigmässigt.